#blog#akademi #usmed

5 Yıl Sonra Dijital Pazarlama Nasıl Olacak?

Günümüzde Türkiye’de markalar için sosyal medya alanında boşluklar bulunmakta, bu durum markalar için avantaj oluşturmakta; fakat 5 sene sonra tüm markaların bu platformda olduğunu ve tüm ortamın dijitale kaydığını düşünün o zaman bu işleyiş artık bir avantaj olmaktan çıkacak ve müşteriler tarafından geri dönüşler pek yararlı olmayacaktır. 5 yıl sonra yurttaş gazeteciliği nerdeyse tamamen ön plana çıkmış olacak ayrıca sosyal medya fenomenlerinden bir kanaat önderlerin oluşacağı inancı içerisindeyim.  Sanal gerçeklik pazarlaması kavramı kısmen hayatımıza girecek. Örneğin markete gitmeden marketteki reyonları sanal gerçeklik gözlükleriyle evimize getirip alışverişimizi gerçekleştirebileceğimiz bir dönem bizi bekliyor olabilir!

İçerik pazarlaması

İçerik her geçen gün daha önemli hale geliyor, bir dönem markaların takipçi sayısı önemli iken, bir dönem görselleri önemki iken, gelecekte içerik çok önemli hale gelecek, tüketicilerin sizin hakkınızda yorumları sizin içeriğinizden kat kat önemli hale gelecek, içerik pazarlamasında storytelling en önemli unsur olacak, ürününüzün bir başarı hikayesi yoksa ya da bir hikayesi yoksa sadece maddi amaçlar için kurulduysa müşteriler nezdinde çok iyi bir konumda olmayacak, ama bir marka hikayesi olan, insanlaşmış marka hikayeleri olan, tüketicisini hikayesi ile bütünleştiren markalar daha kazançlı çıkacak.

Consumer

Costumer ve producer kelimelerinden ortaya çıkan türkçe üretüketici diyebileceğimiz hem üreten hem tüketen bir pazarlama döneminden bahsediyoruz mesela sosyal ağlarda hem üretici hem tüketiciyiz mesela dijital bankacılıkta kendi hesabımızı kendimiz oluşturuyor, talimat veriyor eft yapıyoruz aslında comsumer tamda böyle bir işte.

Sosyal sorumluluk

Sadece kapitalist duygularla iş yapan firmalar elenecek, dünyayı güzelleştirmeyen, insanlığa bir şekilde katkısı olmayan firmalar pazarlama güçlükleri çekecekler, tüketiciler firmalardan artık duygusal işler bekleyecekler, sosyal sorumlulukt samimi ve güzel işler görmek isteyecekler.

Big data

Büyük veri artık tüm kurumlarım mecburen yapacağı bir pazarlama fırsatına dönüşecek, fırsat diyorum çünkü bunu en iyi kullanan ve müşterinin seveceği şekilde kurgulayan firmalar bir adım önde olacak, alakasız pazarlama yapan kurumlar spamlanacak ve çok büyük tepkiler alacak.

Nesnelerin interneti

Sabah saatinizi kurduğunuzda telefonunuz navigasyon programı ile konuşup iş yolunuda trafik varsa sizi erken kaldıracak, nesnelerin interneti, artık sadece telefonun değil, tüm cihazların akıllandığı ve bir biri ile konuştuğu bir dönem olacak, dijital bankanız ile kredi kartınız ile buzdolabınızın konuştuğu ve kendi kendine sipariş verdiği bir dönemi düşünün iş oraya kadar gidecek.

Growth Hacking

Bu kavramını big data’nın gücü olarak tanımlayabiliriz. Kısaca Bir ürünü veya hizmeti satmak için analitik düşünce ve sosyal ölçümleri kullanan bir pazarlama tekniğidir. Growth Hacking, SEO konfigürasyonu, web sitesi, mobil ve uygulama analitikleri, içerik pazarlama, benchmarking ve segmentasyon testleri gibi dijital araçları kullanan, mass pazarlamaya göre düşük maliyetli ve daha targeting bir alternatif olarak da ortaya çıkıyor. Uslu markalar yerine, daha hareketli pazarlama reklam fırsatlarını kaçırmayan, gerilla pazarlama alanında maharetli, tüm mecraları akıllıca kullanan markalar gelecekte daha bilinir olacak.

 

Yazar:

2004 Yılında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinden mezun oldu . Türkiye’nin çeşitli illerinde memurluk yaptı. 2005 Yılında matbu dergi çıkardı, 2007 yılında e-dergi yayımladı. 2008 Yılında İstanbul'da özel sektörde çalışmaya başladı. 2009 yılında interaktif web sözlükleri üzerine çalışmalar yaptı. 2010 Yılında Türkiye'nin ilk sosyal medya radyo programını hazırlayıp sundu. 2011 yılında Türkiye’nin ilk sosyal medya haber bloglarından biri olan sosyalmedyahaber.com ’u kurdu. 2012 Yılında Uluslararası Sosyal Medya Derneği USMED kurucu yönetim kurulu başkanı oldu. USMED Akademi kapsamında Çeşitli üniversitelerde Sosyal Medya Eğitimleri verdi. Türkiye’nin bir çok ilinde sosyal medya konferanslarına katıldı, yurttaş gazeteciliği, online itibar ve kriz yönetimi, sosyal medya uzmanlığı vb konularda makaleler yayınladı. Türkiye’nin ilk uzaktan sosyal medya uzmanlığı eğitimini düzenleyen ekibin içinde yer aldı. Yüksek Lisans Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Sosyal medya eğitmenliği ile birlikte kamu ve özel çeşitli kurumlara sosyal medya danışmanlığı yapmaya devam etmektedir. Evli ve İngilizce biliyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir