#blog#akademi #usmed

F8 Nedir? 2016 Nasıl Geçti?

Facebook’un organize ettiği “F8 Geliştirici Konferansı” 12-13 Nisan’da yeniden düzenlendi. Özellikle Facebook için yeni ürün tanıtımının gerçekleştiği F8 daha önce 2007-2008-2010-2011-2014-2015 yıllarında yapıldı. Yine San Francisco, California’dan dünyaya sunuldu. Bu yıl giriş ücreti 595 $ dı. 40 civarından oturumun yapıldığı Konferans; Yenilikler, Facebook Takımı ile tanışma ve destek alma, F8 deneyimleri ve tabi After Parti gibi bölümlerden oluştu. F8 2016 için San Francisco ile eş zamanlı olarak 31 ülkede F8 buluşmaları yapıldı. Çeşitli konuşmacıların katıldığı ve sonrasında konferansın canlı olarak izlendiği etkinlikler için de, özel tanıtım sayfaları hazırlandı.
https://www.fbf8.com/meetups,
https://f8meetupjakarta.splashthat.com/

Ayrıca program https://developers.facebook.com/videos sitesinden canlı olarak da yayınladı. Videolarını internet sayfalarında bulmanız da mümkün. 2016 F8’de , yeni özelliklerin tanıtımı yanı sıra diğer yıllardan farklı olarak  Marc Zuckerberg’in Facebook için 10 yıllık planı açıklanması dikkat çekti. Bir firmanın özellikle de teknolojik alanda hizmet veren bir firmanın 10 yıllık planını açıklaması, bir nevi vaatlerde bulunması önemli bir gelişme. Zuckerberg’in anlattığı yapay zeka ve sanal gerçeklik hedefleri teknolojinin gelebileceği boyutlar adına bizlere ipuçları veriyor. Bu doğrultuda henüz internet kullanmayan (4 milyardan fazla ) kişilerin de internet ile tanıştırılması öncelikler arasında. Yani “bir gün herkes internet kullanacak “ diyebiliriz 🙂

Facebook Messenger da bağımsız bir servis olarak hayatımızda yerini aldı. Whatsapp uygulamasını satın alan Facebook bu iki uygulamada günden 60 Milyar ileti gönderildiğini açıkladı. F8’de Messenger üzerinden Bot uygulamaları ile sipariş verilecek noktaya gelineceğini ve firmaların Messenger da aktif olarak yer alacağını öğrendik. Oldukça geniş kullanım alanı sağlayacak bu yenilikle müşteri hizmetlerine farklı bir boyut gelecek ve mobil uygulaması olmayan şirketler için de bir fırsat doğacak.

Facebook Canlı yayın imkânını da daha fazla kullanılır hale getirmeyi hedefliyor. Dijital’de video dönemine geçerken hızlıca canlı yayın dönemine de sürükleneceğimizi gösteriyor. Son zamanlarda benim de çok kullandığım Facebook kaydet özelliğini de geliştirecek. Artık internet sitelerinin sayfalarını da Facebook üzerinden kaydederek tekrar ulaşma imkânı sağlanacak. Ve 360 derece kamera F8 in önemli haberlerinden biri oldu. Facebook 360 derece videoları desteklemeye başlamıştı zaten. Ocolus VR şirketini satın aldıktan sonra önemli çalışmalar yapılacağı bekleniyordu. Kısacası Facebook bize canlı yayın imkanı verirken bunu en ilginç şekilde kullanmanız için kamerayı da yaptık diyor 🙂

Yine bugün gündeme gelen Facebook’da yayınlanmış Game Of Thrones 360 derece fragmanı da konuya bir parantez olsun. Game Of Thrones

Sonuç olarak F8 de görülüyor ki Sanal Gerçeklik bizleri bekliyor. “Sanal Dünya” dediğimiz ve gerçek olmadığını vurgulamaya çalıştığımız Dijital Hayat gerçeklik yolunda ilerliyor, biz de izliyoruz.

Yazar:

Sakarya İşletmecilik mezunu. 8 yıl araştırma şirketinde orta düzey yönetici olarak çalıştı. Proje Koordinasyonu, eğitim, data raporlama süreçlerinde aktif rol oynadı. 2011 yılında profesyonel olarak Sosyal Medya alanına yöneldi. USMED Akademi Sosyal Medya Uzmanı eğitimlerine katıldı ve sertifika aldı. Şu anda kurumlara Sosyal Medya Danışmanlığı yapmaktadır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir