#blog#akademi #usmed

İş ararken sosyal medya’nızdan elenebilir misiniz?

-Evet elenirsiniz.

Etik değil?

-Doğru.

Yanlış bir hareket gibi…

-Doğru

İnsanın özeline göre karar vermek; bilemiyorum…

-Doğru.

O zaman sosyal medya paylaşımlarımızdan dolayı elenmek doğru mu?

-Evet doğru.

Bu cevaplar birçoğumuzu rahatsız ediyor ancak probleme iki -ciddi- açıdan bakmak gerekir.

Birincis; sosyal medya ciddi bir platformdur. Rahat erişebiliyor ve denetimsiz paylaşım yapıyor olmamız bu platformun hayatımızdaki yerinin önemini azaltmaz. Bu platform öyle bir yer ki Amerikan Başkanı’nın seçiminde etkili olabiliyor* veya dünyanın gidişatını değiştiren siyasal hareketlerin iletişim ve organizasyon aygıtına dönüşebiliyor.**

Uyku, yemek, çalışmak gibi gün içerisinde rutin bir şekilde hayatımızda yer alan sosyal medyamızı kendimizden bağımsız değerlendirmek için epey geç kaldık.

Hal böyle olunca işe alım kararlarında da sosyal medyanın etkili olması doğal bir sonuç. 4-5 yıl öncesine göre bu konudaki etik tartışmaların desibeli azaldı diyebiliriz. Bunun sebebi bana göre insanların “sosyal medya hesaplarının incelendiğini” kanıksamasıdır. İşe alım riskli bir karardır ve bütün kurumlar bu riskin azaltılması için ellerindeki her aracı kullanırlar. Kişilik testleri gibi uygulamalarının insan kaynaklarında yaygınlaşması da bu risklerin düşürülmesi için yapılan çalışmalardan bir tanesidir. Referans kontrolü de en bilinen işe alımda risk azaltma uygulamalarındandır.

İkincisi; iş aramak ciddi bir iştir. Nasıl ki iş görüşmelerine pijamalarımızla gitmiyorsak, iş ararken sosyal medyamız da buna göre düzenli olmalı. Karşı kitleyi rahatsız edecek siyasi paylaşımlar, küfürlü yazışmalar, aşırı taraftarlık (spor veya siyasi) en çok dikkat çeken konular. Değerlendirmelerde bu tip paylaşımlar sizinle aynı görüşte olsa dahi İK’cının/işverenin gözünde olumsuz sayılabiliyor.

Çözüm olarak “karar vericiler sosyal medyaya bakmasın” demek yerine Facebook, Twitter ve diğer bütün platformların gizlilikle ilgili gelişmiş ayarları var. Bu ayarların kullanılması birçok problemi başlamadan çözecektir.

Sosyal Medya, bugün aynı zamanda bir “imaj pazar yeri”, nasıl ki markaların imajı varsa kişilerin de var. Markalara dair tercihlerimizi yoğun bir şekilde etkileyen sosyal medya, markaların da bizi tercih etmesini neden etkilemesin?

*   **

Yazar:

Empatik İnsan Kaynakları İnsan Kaynakları Yöneticisi

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir