#blog#akademi #usmed

Kavram Olarak İçerik ve İçerikle Pazarlama

“İçerik nedir?” sorusu bugüne kadar üzerine binlerce pazarlama tekniği üretilmiş olsa bile yeteri kadar sorulmamış bir sorudur. İngilizce tabiri ile content olarak bilinen içerik, muhteva; “Bir şeyin içinde bulunanların bütün anlamına gelir. Sözlü veya yazılı anlatımda verilmek istenen öz, düşünce, duygu ve imgelerin bütününe yahut her birine içerik diyebiliriz.

İçerik kelimesini aslında uzun yıllardır kullanıyoruz. Pazarlama alanında en yakın Geleneksel Medya’da kullanıldığını söyleyebiliriz. Dijital ve sosyal pazarlamada bir kelime olmaktan çok bir terim hatta bir kavram haline dönüştü. Bill Gates neredeyse yirmi yıl önce “İçerik Kraldır” ifadesini kullandığında bu kadar yerini bulacağını belki düşünmemişti.

Gündemimizde olan her konuyu ve soruyu Google’da arattığımızı düşünürsek, yine günümüzün şirketlerinin dijital alanda var olmasının kaçınılmaz bir gerçek olduğu ortaya çıkıyor. Bu varoluş için web, sosyal medya, blog, reklam vb. her ne şekilde olursa olsun işin atom çekirdeği içeriktir. İçerik aslında dijital alanda oluşturduğumuz kimlik diyebiliriz. İş görüşmesine gittiğimizde nelere dikkat ediyorsak ya da müşteri ile bire bir teması ne kadar önemsiyorsak içeriği de en az o kadar önemsemeliyiz.

Peki etki alanını anlata anlata bitiremediğimi içeriği hazırlarken neleri göz önünde bulundurmalıyız?

  1. Kimlik kazanmak bir yere konumlandırılmak her alanda önemlidir. Dijital dünyanın sessiz çığlıkları arasında dikkat çekmek için ilgi çekici olmak önemli bir unsurdur. Ancak daha önemlisi bir kimliğe sahip olmaktır. Bu nedenle içerik oluştururken öncelikle bir var olma hedefi belirlemek gerekir. Bir plan çerçevesinde ve istikrarlı adımlarla hedef kitlenizle buluşmaya devam etmelisiniz.
  2. Hedef kitleyi iyi tanımak ve tanımlamak gerekir. Kimliğin doğru belirlenmesinde önemli bir unsurdur. Hitap edeceğiniz toplulukları tanımlarken, yaş cinsiyet gibi kategorizasyon yapılabilir. Ancak içeriklerimiz güçlü hale getirecek asıl nokta onları tanımaktan geçer. Ana sayfa zaman tüneline düşecek bir akış içinde durup bakmalarını sağlayacak kadar tanımak.
  3. İçerik her zaman canlı olmalıdır. Güncellik , gerçeklik, iletişime açıklık bu canlılığı ayakta tutar. İçerik monolog değil diyaloğa dönerse anlam kazanır. Yani konuşmak için değil konuşturmak hedeflenmelidir.
  4. İçerik türlerini iyi belirmek gerekir. Sadece ürün/hizmet tanıtımı olarak düşünülmemelidir. Kurum, sektör hatta ürünü/hizmeti tamamlayacak bilgiler, hedef kitlenin ilgi alanlarına yönelik araştırmalar dikkate alınmalıdır.
  5. Görüntü veya yazı her zaman en kısa şekilde ana temayı anlatabilmelidir. Duygulara hitap etmesi önemlidir. Güven, merak, şaşırmak hatta üzme ve güldürme ….
  6. İçeriği paylaşacağınız alanın kullanım şartları kullanıcı profili de ayrıca önem taşımaktadır. Görüntü veya yazı biçimi yayınlanma paylaşılma şekline uygun halde sunum yapmak gerekir.
  7. Size özel bir dil olması içeriği anlamlı kılar. Ancak mükemmellik imajı yerine doğal şeffaf ve gerçek bir dil oluşturmak her zaman daha etkili olacaktır.

Değinmek İyi Olur: “İçerik Pazarlaması”

Aslında tam olarak içerikle pazarlama şeklinde ifade edilmesi gereken kavram  Joe Pulizzi tarafından 2001 yılında ortaya atılmıştır. Şimdilerde popüler bir deyim haline gelen içerik pazarlaması her ne kadar artık önemseniyor gibi görünüyorsa da günümüzde şirketler neredeyse satış hedefi verecek kadar içerik yönetiminden skor beklemektedirler.  Aslında satışa etki edecek en önemli unsurlardan biridir içerik ile oluşacak algı ve duygular. Ancak bunu sağlayabilmek için o duyguları harekete geçirmek hedef olmalıdır. Özgün içeriklerin üretilmesi için özgün fikirlerin düşünmesine uygulamasına fırsat ve zaman verilmeli.

İçerik pazarlamasının anlamını henüz fark etmemiş kurumlar için söylenecek en iyi şey, “Kendi dijital varlıklarını oluşturmadıkları için her geçen gün büyüyen internet dünyasında iz bırakamayacakları” olurdu.

Yazar:

Sakarya İşletmecilik mezunu. 8 yıl araştırma şirketinde orta düzey yönetici olarak çalıştı. Proje Koordinasyonu, eğitim, data raporlama süreçlerinde aktif rol oynadı. 2011 yılında profesyonel olarak Sosyal Medya alanına yöneldi. USMED Akademi Sosyal Medya Uzmanı eğitimlerine katıldı ve sertifika aldı. Şu anda kurumlara Sosyal Medya Danışmanlığı yapmaktadır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir