#blog#akademi #usmed

Periscope’de Başarılı Canlı Yayın Yapmanın Yolları

Periscope kısa sürede en popüler canlı yayın yapma aracı oldu, vatandaş gazeteciliği’nin yüksekmesi ciddi katkı sunan bu sosyal ağ ile birlikte eskiden çok maliyetli olan canlı yayın işi masaüstü’ünden mobile de aktarılmış oldu. Böylesine önemli bir platform kaçak maç izlenen ya da müstehcen yayınların yapıldığı bir yer haline gelmeye başladı. Bu alanı amacına uygun şekilde kullanmak etkili yayınlar yapmak mümkün olamaz mı? illa birilerinin bir yerlerini açtığı bir platform olarak çöp olup kalacak mı? işte bunun için bir kaç ipucu vererek buranın nasıl bir bilgi ve kültür eğlence platform haline geleceğini, kendi periscope sayfamızı nasıl zenginleştireceğimizi bu yazıda anlatmak istiyorum. Ben kendimde bu alanı etkili şekilde kullanıyorum hatta aralık başında araç içinde yaptığım “yol şarkıları 1” isimli yayında 300 canlı izleyiciye kadar ulaşmayı başardım.

  1. Klasik olmayın
    Belirli bir konuya farklı bir açıdan yaklaşın, konuşulmayan şeyi konuşmaya çalışın, boş bir yayından ziyade içi dolu, izleyenlere bir şeyler katacak, onlarında katılımını sağlayacak, iletişime açık, ilgi çeken, özellikle güncel konular hakkında soru cevap şeklinde uzmanlarında katıldığı bir yayın çok izleyici alacaktır.
  2. Başlık ve İlk görüntü önemli
    Yayınınızın başlığı ilk giriş kapısı olduğu için konuyla alakalı ve ilginç olmalı, yayına grime isteği uyandırmalı, ilk resim sosyal ağlarda ve periscope yayın listesinde görüleceği için siyah bir Zemin yerine yayının kalitesini gösterek zenginlikte olmalı.
  3. Diğer yayınlara göz atın
    Periscope’un diğer yayınlarını takip edin, buralarda ilgi çeken faydalı yayınları nasıl kendinizce yorumlayabilirsiniz düşünün eksiklikleri görün ve kendi yayınınızda en güzelini yapmak üzere hazırlanın.
  4. İşinizi sevdiğinizi hissettirin
    Yaptığınız canlı yayın ne kadar güzelse bunun izleyiciye aktarımı o kadar güzel olur, siz yaptığınız işi sevdikçe ve zevkle yaptıkça bu mutlaka karşılık bulacaktır. Bilgili olun, esprili olun gelen eleştilere samimi cevaplar verin, kriz yönetimini iyi yapın trollemek isteyenler mutlaka olacaktır ya onlar için yayını engelleyin ya da zeki bir cevap ile diğer izleyicilerin takdirini kazanın.
  5. Online PR Önemli
    Yayınlarınızla alakalı konuşulur olun, gerekirse bloğunuzda ve twitter adresinizde zaman zaman yayınlarınızın tanıtımını yapın, hakkınızda konuşulma oranını arttırın, başka yayıncılarla arkadaş olun ve ortaklıklar yapın.
  6. Yayın zamanını iyi ayarlayın
    Diğer sosyal ağlarda olduğu gibi periscope içinde en uygun yayın zamanları gece 20:00 ile 24:00 arası bu zamanlarda etkili bir takipçi listesine ulaşabilirsiniz, ama önemli güncel olaylarda da yapacağınız yayınlar dikkatleri size çekecektir.
  7. Real Time Publishing ( gerçek zamanlı yayın) kaçırmayın
    Çok önemli bir olaya şahit olduğunu, bu bir kaza olabilir ya da başka bir olay olur, güzel ya da kötü fark etmez olay yeri yayıncılık fırsatını kaçırmayın ilk haber alınan kişi olmak size kısa sürede popüler yapacaktır.
  8. Dilenci olmayın
    Sürekli izleyicilerden bir şeyler istemek, kalp atın, yorum yapın, yayını paylaşın şeklinde bir ifadeler izleyici sıkacaktır bunun yerine “kalp gönderdiğiniz için teşekkür ederim” gibi daha pozitif bir dil onlara bunu hatırlatacaktır. Kimse zorla bir şey yapmak istemez.
  9. Yayını duyurmak için Sosyal Medyayı iyi kullanın
    Yayın başladığında sosyal medya hesaplarınıza gönderin , benim twitter’ım facebook’a bağlı olduğu için yayın başlar başlamaz twitter’a oradan da facebook’a otomatik duyuru yapılıyor ve binlerce kişiye bildirim gidiyor. Yani hesaplarla da yayınlarınızı durdurun, arkadaşlarınızdan yayını paylaşma ve twitter’da rt desteği almayı ihmal etmeyin.
  10. Kendinizi Unutturmayın
    Sürekli bir yayın yapacaksanız istikrarlı bir şekilde yayını sürdürün uzun süre yayın yapmazsanız takipçileriniz size unutur, sürekli yayınlarda izleyici sadakatı başarıyı getirecektir. Takipçileri sıkmadan en azından 2-3 günde bir yapılacak yayınlar ses getirecektir.

Yazar:

2004 Yılında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinden mezun oldu . Türkiye’nin çeşitli illerinde memurluk yaptı. 2005 Yılında matbu dergi çıkardı, 2007 yılında e-dergi yayımladı. 2008 Yılında İstanbul'da özel sektörde çalışmaya başladı. 2009 yılında interaktif web sözlükleri üzerine çalışmalar yaptı. 2010 Yılında Türkiye'nin ilk sosyal medya radyo programını hazırlayıp sundu. 2011 yılında Türkiye’nin ilk sosyal medya haber bloglarından biri olan sosyalmedyahaber.com ’u kurdu. 2012 Yılında Uluslararası Sosyal Medya Derneği USMED kurucu yönetim kurulu başkanı oldu. USMED Akademi kapsamında Çeşitli üniversitelerde Sosyal Medya Eğitimleri verdi. Türkiye’nin bir çok ilinde sosyal medya konferanslarına katıldı, yurttaş gazeteciliği, online itibar ve kriz yönetimi, sosyal medya uzmanlığı vb konularda makaleler yayınladı. Türkiye’nin ilk uzaktan sosyal medya uzmanlığı eğitimini düzenleyen ekibin içinde yer aldı. Yüksek Lisans Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi, Sosyal medya eğitmenliği ile birlikte kamu ve özel çeşitli kurumlara sosyal medya danışmanlığı yapmaya devam etmektedir. Evli ve İngilizce biliyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir