İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Kurumsal İletişim Ofisi ve Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) tarafından ortaklaşa düzenlenen Sosyal Medya Zirvesi, Ayazağa Kampüsü Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Zirvenin açılışı için rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Karaca “Açılışa katılamıyorum ama biliyorum ki İTÜ dijitalde büyüyor. Sizi takip ediyorum. #ITUSMZ ” şeklinde tweet gönderdi.
                Sosyal medyada ön plana çıkan konulardan, Twitter fenomeni nasıl olunacağına kadar birçok bilginin paylaşıldığı zirveye Twitter üzerinden # ITUSMZ hashtagi ile eş zamanlı olarak katılım sağlandı. Aynı hashtag ile 2500’ün üzerinde paylaşım yapıldı. Böylelikle interaktif bir tartışma ortamı da yaratılmış oldu.

Sosyal Medya Zirvesi’nde sosyal medyanın toplumsal ve bireysel etkileri konuşuldu. Sabah ve öğle seansında toplam 300’ü aşkın konuğun katıldığı zirvede katılımcılar zengin içerikli sosyal medya sunumları ile sosyal medyaya doydu.

USMED Genel Sekreteri ve Kurucu Üyesi Salih Çaktı ile başlayan seminerde ilk olarak USMED hakkında ön bilgi verildi.  İlk oturum içerisinde daha sonra “Sosyal medya ve kişisel markalaşma nedir?” sorusuna cevaplar arandı. Sosyal medyanın bireysel kullanıcıların sahip olduğu değerleri nasıl geliştirip bir marka haline getireceğinin sunumu yapıldı. Kişisel markalaşma ve sosyal medya arasındaki ilişkiye değinilerek izlenmesi gereken adımlar paylaşıldı.

Sunumlarda özellikle kişisel markalaşma için içerik üretiminin ve bunu devamlı kılmanın ne derece önemli olduğu vurgulandı. İçeriklerin korunumu ile ilgili olarak lisanslama teknikleri, telif hakları bildirimi vb. yöntemlerle içeriklerin korunabileceği bilgileri detaylı olarak paylaşıldı.

İlk oturumdan sonra toplumsal perspektiften sosyal medyanın global anlamda nasıl kullanıldığı ve kullanılması gerektiği konuları detaylı olarak masaya yatırıldı. Siyasi liderlerin sosyal medyayı stratejilerine nasıl dahil ettikleri rakamlar üzerinden incelenirken bu rakamların elde edilmesini sağlayan “Veri madenciliği”nin ne olduğu hakkında bilgi verildi. Bu yeni alanın şirketler ve bireyler açısından önemi tartışılırken sosyal medyanın insanların hayatında nasıl yer tuttuğunun ve bunun fayda sağlayacak şekilde nasıl kullanılabilecekleri; afet yönetimi, sosyoloji, siyaset ve eğitim konuları üzerinden örneklerle sunuldu. Son olarak sosyal medya ve güvenlik konusunda insanların zaaflarının sosyal ağlar tarafından ne şekilde kullanıldığı bilgisi katılımcılara aktarılırken, internet sektöründe yer alan güvenlik sorunları sosyal medya açısından değerlendirildi.

Toplantıda konuşma yapan bazı konuklar ise gazeteci Yıldıray Oğur, Hürriyet Sosyal Medya Editörü Şermin Terzi ve Twitter fenomeni Ferdi Carrefour oldu.